Sini Ruohonen johtamaan kokoomuksen ja kristillisdemokraattien valtuustoryhmää Turussa

Julkaistu 2 vuotta sitten · 10.1.2022 · mariaylijama

Tiedote 8.1.2022
Julkaisuvapaa heti

Suurimman ryhmän puheenjohtajana Ruohonen paitsi neuvottelee muiden kanssa, ennen kaikkea kokoaa ja tuo esiin ryhmän kantaa. Ryhmäjohtajana hän haluaa painottaa päättäjien talousvastuuta ja edistää päätöksenteon sujuvuutta.

– Ryhmämme keskustelu kiinnittyy useimmiten vastuulliseen taloudenpitoon, joten sitä on ponnekkaasti tuotava esiin. Pitää harkita, mihin on varaa, millaiset investoinnit kannattavat ja mitkä ratkaisut palvelevat kaupunkilaisten etua. Sote-uudistus tulee mullistamaan kaupungin talouden, Ruohonen sanoo.

Ruohonen on toista kautta kaupunginvaltuustossa ja kaupunginhallituksessa. Hän toimi 2020–2021 kaupunginhallituksen puheenjohtajana ja vuosina 2017–2020 Kokoomuksen Turun aluejärjestön puheenjohtajana.

– Aion edistää tässäkin tehtävässä yhteistyötä ja luottamusta päättäjien keskuudessa. Päätöksenteko on viime vuosina Turussa sujuvoitunut, mutta vielä tarvitaan lisää uskallusta vaikeisiin paikkoihin ja vähän sellaista pulinat pois -meininkiä siihen päälle. Siitä aion ryhmän johdossa osaltani huolehtia, Ruohonen toteaa.

Kokoomuksen ja kristillisdemokraattien yhteisen valtuustoryhmän puheenjohtajana on toiminut vuodenvaihteeseen asti Olli A. Manni.

Lisätietoja:

Sini Ruohonen