Vahvaa vaikuttamista

Turussa paikallishdistyksiä on noin 50. Toiminta on monipuolista, ja ne tarjoavat suoran yhteyden päättäjiin. Osa paikallisyhdistyksistä toimii kaupunginosittain ja osa aihepiireittäin koko kaupungin alueella. Näiden kokoomusyhdistysten lisäksi Turussa toimii kokoomusnaisten, -nuorten ja -opiskelijoiden yhdistyksiä.

Kokoomus on Turun suurin puolue. Turun 67-jäsenisessä kaupunginvaltuustossa olemme 17 valtuutetulla suurin ryhmä. Kokoomuksella on vahva asema päätettäessä turkulaisten asioista.

Turkua johtaa kokoomuslainen pormestari Minna Arve. Kokoomuksen valtuustoryhmää johtaa Sini Ruohonen. Kaupunginhallituksessa ryhmällämme on puheenjohtajan lisäksi kolme jäsentä. Monessa keskeisessä lautakunnassa on kokoomuslainen puheenjohtaja tai varapuheenjohtaja.

Vaalipiirimme viidestä kokoomuslaisesta kansanedustajasta Petteri Orpo, Saara-Sofia Siren ja Ville Valkonen ovat turkulaisia.

Kokoomus on myös vahva kansainvälinen vaikuttaja. Kokoomuksen neljä Euroopan parlamentin jäsentä kuuluvat EU-parlamentin suurimpaan ryhmään, Euroopan Kansanpuolueen ja Euroopan Demokraattien (EPP-ED) ryhmään.