Kokoomus esittää Heikki Pälveä apulaispormestariksi

Tiedote 15.5.2022

Julkaisuvapaa heti

Kokoomus esittää Heikki Pälveä apulaispormestariksi

Kokoomus esittää kansanedustajaksi nousseen Ville Valkosen tilalle kaupunkiympäristön apulaispormestariksi Heikki Pälveä.

Kokoomuksen valtuustoryhmä on päättänyt ylimääräisessä valtuustoryhmän kokouksessaan tänään esityksestä kaupunkiympäristön apulaispormestariksi. Esityksen apulaispormestarista sinetöi huominen kaupunginvaltuusto.

”Tehtävässä onnistuminen edellyttää osaamista, intoa ja ajankäyttöä. Olen ryhmän puheenjohtajana erittäin tyytyväinen valintaamme”, kommentoi Sini Ruohonen.

”Kaupunkiympäristötoimiala on keskeinen Turun kaupungin kehittämisessä ja meillä on merkittäviä investointeja odottamassa toteutumista hyvin arvaamattomassa suhdannetilanteessa.  Toimiala palvelee kaupunkilaisia ja rakentamisen ammattilaisia. Meidän on onnistuttava näissä tehtävissä erittäin hyvin, jotta Turku kasvaa terveesti ja pysyy houkuttelevana niin yksittäiselle kansalaiselle muuttaa kuin yritystoiminnalle sijoittua. Pormestariohjelma linjaa työtä, jota nyt yhdessä niin muiden puolueiden kuin virkamiehistön kanssa nyt lähden edistämään luottavaisin mielin”, kommentoi Pälve.

Kokoomuksen apulaispormestaripesti jatkuu elokuuhun 2023 saakka, jonka jälkeen luottamustehtävä siirtyy vasemmistoliitolle kuntavaalien 2021 sovittujen puolueiden välisten luottamuspaikkaneuvottelujen mukaisesti.

Lisätietoja:

Sini Ruohonen