Turun Kokoomus: Mahdollisuuksien tapahtumatorilla tavataan

Julkaistu 2 vuotta sitten · 24.5.2022 · mariaylijama

Turun uusi kauppatori ja lähikortteleiden työmaat ovat hyvää vauhtia valmistumassa. Kauppatori valmistuu syyskuussa 2022, ja sen virallinen avajaisviikko huipentuu Turun päivään. Toripaviljongit palvelevat kävijöitä jo kesällä.

– Turun uudesta sydämestä on tulossa kaikkien turkulaisten yhteinen olohuone, jossa voi piipahtaa toriostoksilla, viettää aikaa paviljonkien terasseilla tai nauttia tapahtumista, iloitsee Turun Kokoomuksen puheenjohtaja Sini Häkkinen.

Turun Kokoomuksessa nähdään tärkeäksi, että tapahtumien järjestäminen torilla on helppoa ja sujuvaa ja että tarjontaa löytyy niin lapsille ja nuorille kuin ikäihmisille. Elämyksellisyys ja yhteisöllisyys ovat kaiken ytimessä.

– Nyt pitää huolehtia siitä, että torista tulee monenlaisten tapahtumien kotipesä: jo vakiintuneiden tapahtumien, kuten joulutorin rinnalle pitää tuoda monipuolisia tapahtumia eri vuodenaikoihin kuten urheilutapahtumien kisakatsomoita jättinäyttöineen, toteaa Turun Kokoomuksen hallituksen jäsen Sadri Beqiri.

Kesällä torilla voisi järjestää vaikkapa beach volley -turnauksen tai antiikkimarkkinat. Tori toimisi erityisen hyvänä alustana erilaisille pop up -toimintamuodoille kuten skeittirampeille, lähiruokatapahtumalle tai lasten kirpputorille, visioivat Kokoomus-edustajat.

Elävä torialue luo elinvoimaa koko keskikaupungin alueelle. Tori tulee olemaan tärkeä vetovoimatekijä myös matkailun näkökulmasta. Torin tarjoamat mahdollisuudet ovat loppumattomat ja ne tulee hyödyntää.

– Pitkän korona-ajan jälkeen uskaltaa vihdoin todeta, että ”torilla tavataan”, Turun Kokoomuksen edustajat iloitsevat.

Lisätiedot:
Sini Häkkinen