Puheenjohtajan tervehdys

Julkaistu 9 vuotta sitten · 11.8.2015 · Suvi Uusitalo

10.8.2015

Hyvä kokoomuslainen,

Kesä taitaa Turussa vihdoin olla kuumimmillaan. Tämä kesä onkin ollut poikkeuksellinen kelien ja poliittisen keskustelun osalta. Yleensä politiikka lepää ainakin heinäkuun laakereillaan, mutta tänä vuonna se ei totisesti sitä ole tehnyt.

Kesällä poliitikkojen huulilla on ollut isoja asioita kuten Kreikan tulevaisuus, Venäjän ulkopolitiikka, yhteiskuntasopimus, Fennovoiman ydinvoimalahanke yms. Hallitusyhteistyön osalta on ollut alusta asti nähtävissä lieviä irtiottoja suuntaan ja toiseen. Toivon, että nämä irtiotot eivät vaaranna hallitusyhteistyötä ja hallitus on kykenevä viemään eteenpäin yhteiskuntamme kannalta välttämättömät asiat.

Syksyllä politiikassa on esillä yhteiskuntamme kannalta erittäin merkittävistä asioista. Yhtenä keskeisimpänä asiana hallituksen tulisi yhdessä työmarkkinajärjestön kanssa saada aikaiseksi yhteiskuntasopimus. Konsensushakusuutta nyt todella tarvitaan. Panoksena ovat maamme kilpailukyky ja kasvu.

Kuntapolitiikan näkövinkkelistä erityisen tärkeä asia lähitulevaisuudessa tulee olemaan sote-uudistuksen jalkautuminen. Kaksi keskeistä kysymystä ovat järjestämisalueiden määrä ja rahoitusmalli. Erityisesti toteutuva rahoitusmalli tulee olemaan kaupunkien ja kuntien näkövinkkelistä keskeinen.

Turun kokoomuksen syksy alkaa vauhdikkaasti hyvin levätyn kesän jälkeen vuoden 2017 kuntavaalien suunnittelusta. Haluamme tehdä asiat hyvin ja tekeminen on aloitettava nyt. Web-sivuillemme on jo avattu kuntavaaliosio, jota päivitämme syksyn aikana aktiivisesti.

Toimintasuunnitelmaan kirjattu järjestön kehittäminen on myös käynnistynyt. Tehtävään nimitetty työryhmä on aloitti toimintansa heti vaalien jälkeen, ja tällä hetkellä työ on edennyt jäsenjärjestöjen puheenjohtajille lähetettyyn kyselytutkimukseen.

Kevään aikana elvytetyt Kokoomusklubit jatkavat syksyllä toimintaansa ja näiden rinnalle tuodaan uusi Kokoomuksen kunnon kaupunkikiertue niminen tapahtuma. Tapahtuma järjestetään yhteistyössä paikallisyhdistysten kanssa ja sen myötä Turun kokoomus jalkautuu ympäri Turkua kävely- ja/tai juoksulenkkien muodossa. Luvassa on siis poliittista keskustelua mukavassa ja rennossa ilmapiirissä.

Tilaisuuksien ja tapahtumista tullaan tiedottamaan aktiivisesti lähiviikkojen aikana.

Tulevat tilaisuudet:

– La 15.8. Turun kokoomus mukana Pride-kulkueessa. Kokoontuminen Taidemuseonmäellä klo 13.30. Lisätietoja myöhemmin.
– Su 20.9. klo 10-17 Turun kokoomus mukana Heikinpäivän markkinoilla. Lisätietoja myöhemmin.
– To 24.9. klo 18 Kokoomusklubi. Järj. KTA ja Turun kokoomusnaiset. Lisätietoja myöhemmin.

Toivoisin, että jäsenet lähettäisivät myös aktiivisesti palautetta/ideoita Kokoomuksen toiminnasta. Minuun voi olla milloin vain yhteydessä poliittisissa tai järjestöä koskevissa asioissa.

Hyvää loppukesää! Nautitaan vielä kun on lämmintä!

Kesäterveisin,
Joonas Suominen