Timo J. Laihinen siirtyy perussuomalaisista kokoomuksen valtuustoryhmään

Julkaistu 9 vuotta sitten · 15.12.2014 · Suvi Uusitalo

Turun kaupunginvaltuutettu Timo J. Laihinen siirtyy perussuomalasista kokoomuksen valtuustoryhmään.

Laihinen erosi maanantaina 15.12. perussuomalaisten valtuustoryhmästä ja siirtyi kokoomuksen valtuustoryhmään Turun kaupunginvaltuustossa. Hänen mukaansa päätös on syntynyt pitkän ja vakavan harkinnan jälkeen.

– Valtuustokauden alussa olin tekemässä ryhmien välistä sopimusta, johon kaikki valtuutetut vasemmistoliiton edustajia lukuun ottamatta sitoutuivat. Sopimus oli tietenkin kompromissi, jossa kaikki joutuivat tinkimään joistain tavoitteistaan. Poliittisia sopimuksia ei ole pakko olla hyväksymässä, mutta jos mukaan lähtee, niin sopimuksesta on pidettävä kiinni. Valitettavasti muut perussuomalaisen ryhmän jäsenet eivät viime aikoina ole jakaneet näkemystäni. Perussuomalaiset eivät myöskään ole toimineet ryhmänä, vaan ollut joukko yksilöitä, jotka ovat esiintyneet käytännössä omissa nimissään, Laihinen sanoo perusteluissaan.

Laihinen sanoo kokeeneensa työskentelyn kaupunginhallituksessa rakentavaksi. Se on hänen mukaansa pohjautunut yhteisymmärrykseen siitä vakavasta taloudellisesta tilanteesta, joka koskee vahvasti myös Turkua.

– Olen tehnyt yhteistyötä kaikkien hallituksessa olevien poliittisten ryhmien kanssa ja arvostan kaikkia henkilöinä.  Seurattuani ryhmien työskentelytapoja ja tavoitteita olen päätynyt siihen tulokseen, että siirtymällä kokoomuksen valtuustoryhmän jäseneksi pystyn parhaiten toimimaan turkulaisten parhaaksi näinä vaikeina aikoina, Laihinen sanoo.