Kävelykierroksella tutustutaan Turun Tiedepuistoon

Julkaistu 5 vuotta sitten · 30.4.2019 · villelaakso

Turun Tiedepuisto on kaupungin kärkihanke, joka saa aikaan kasvua, vahvistaa osaamiskeskittymää ja nostaa koko seudun vetovoimaisuutta. Turun Kokoomuksen kävelykierroksella pääsee tutustumaan hankkeeseen sisältyviin rakennus- ja liikennesuunnitelmiin paikan päällä.

–          Kampuksen, Kupittaan työpaikkakeskittymän ja Itäharjun vanhan teollisuusalueen rajaamalla laajalla alueella on erinomainen potentiaali. Visiot ovat upeita, ja niiden saattamiseksi käytäntöön tarvitaan nyt laajaa ymmärrystä ja innostusta sekä kaupunkilaisten että päättäjien keskuudessa, kertoo Turun Kokoomuksen puheenjohtaja Sini Ruohonen.

Kierroksen matkaoppaiksi on lupautunut kaksi kovaa asiantuntijaa. Niko Aaltonen on kaupunginhallituksen kaupunkehitysjaoston varapuheenjohtajana ja Turun AMK:n hallituksen puheenjohtajana erinomaisesti perillä alueen kehittämistarpeista. Lisäksi mukana on Janne Alho, joka toimii Turun Tiedepuiston hankejohtajana.

–          Tiedepuisto kytkeytyy myös Tunnin junaan, eli alueella on merkitystä myös kansallisesti tai jopa kansainvälisesti. Juuri nyt on oikea aika mahdollistaa yritysten, työpaikkojen, asuntojen ja palvelujen syntyminen tälle paikalle Turussa, sanoo Aaltonen.

”Tiedepuisto tutuksi” -kävelykierros järjestetään 7.5. kello 16.30 alkaen (Tapahtuma Facebookissa). Kierros aloitetaan Vierailukeskus Joen ala-aulasta, osoitteesta Lemminkäisenkatu 12b.