Kokoomuksen Kattelus: Kuntajakoselvittäjältä oikean suuntaiset nuotit

Julkaistu 10 vuotta sitten · 6.4.2014 · Suvi Uusitalo

Kokoomuksen Turun aluejärjestön puheenjohtaja ja Turun kaupunginhallituksen jäsen Lauri Kattelus on tyytyväinen kuntajakoselvittäjien esittämiin muutosvaihtoehtoihin Turun seudulla. Perjantaina kuntajakoselvittäjät esittivät seudun kunnille neuvottelujen pohjaksi kolmen vahvan peruskunnan vaihtoehdon kuntajaon muutokseksi.

”Toivottavasti tämä antaa hyvän pohjan asialliseen keskusteluun kuntaliitoksista. Vaihtoehtojen tarkastelu mahdollistaa tarvittavien tunnuslukujen laskemisen. Näitä tunnuslukuja onkin ehditty jo kaivata useissa alueen kunnissa.” Kattelus toteaa.

Kuntajakoselvitys jatkuu kuntien ja selvittäjien välisissä kuntakohtaisissa tapaamisissa. Keskusteluissa esiin voi nousta myös muita muutosvaihtoehtoja.

Kattelus toivoo kuntapäättäjiltä avarakatseisuutta: ”Turmiollisinta asukkaiden kannalta on, jos kuntarajat nähdään itseisarvona. Tärkeintä on saavuttaa kilpailukykyinen kaupunkiseutu ja taata palvelujen toimivuus jatkossakin.”