Turun Kokoomus on tyytyväinen budjettisopuun

Julkaistu 6 vuotta sitten · 13.11.2017 · villelaakso

Suurin osa Turun kaupunginvaltuuston ryhmistä pääsi tänään sopuun kaupungin talousarvioon tehtävistä muutoksista. Yhteisen esityksen taakse tulivat lopulta kokoomuksen lisäksi vihreät, sdp, keskusta, rkp, siniset ja kristillisdemokraatit. Kokoomus kiittää muita ryhmiä vastuullisuudesta ja hyvästä hengestä neuvotteluissa. Kaikissa ryhmissä oltiin tyytyväisiä neuvotteluprosessiin ja neuvottelujen avoimuuteen.

Budjettiesitykseen lisättiin yhteensä 15 kohtaa. Suurin lisäys menoihin oli kolme miljoonaa sivistystoimialalle. Lisäksi muutosesityksissä kiinnitettiin huomiota muun muassa syrjäytymisen ehkäisyyn. Kokoomus on erityisen tyytyväinen kunnianhimoon kaavoituksen vauhdittamisessa. Positiivista on myös valmius lähteä mukaan opetusministeri Grahn-Laasosen ajamaan maksuttoman varhaiskasvatuksen kokeiluun.

”Neuvottelujen lähtökohta oli vaikea, kun Turku-sopimuksen kaltaista yhteisymmärrystä kaupungin kehittämisestä ei tälle valtuustokaudelle ole saatu aikaan. Suurin osa ryhmien vaatimuksista oli kuitenkin maltillisia ja niiden kanssa voi elää, vaikka menojen lisääminen nyt jo alijäämäiseen budjettiin hieman hirvittääkin”, toteaa Kokoomuksen valtuustoryhmän puheenjohtaja Olli A. Manni.

Lisätietoja:
Olli A. Manni