Vahvaa vaikuttamista

Turussa paikallishdistyksiä on noin 50. Niiden toiminta on monipuolista, ja ne tarjoavat suoran yhteyden päättäjiin. Osa paikallisyhdistyksistä toimii kaupunginosittain ja osa aihepiireittäin koko kaupungin alueella. Näiden kokoomusyhdistysten lisäksi Turussa toimii kokoomusnaisten, -nuorten ja -opiskelijoiden yhdistyksiä.

Kokoomus on Turun suurin puolue. Turun 67-jäsenisessä kaupunginvaltuustossa olemme 17 valtuutetulla suurin ryhmä. Kokoomuksella on vahva asema päätettäessä turkulaisten asioista. Kaupunginhallitusta johtaa kokoomuslainen Lauri Kattelus. Kokoomuksen valtuustoryhmän puheenjohtajana toimii Olli A. Manni. Kaupunginhallituksessa ryhmällämme on puheenjohtajan lisäksi kolme jäsentä. Monessa keskeisessä lautakunnassa on kokoomuslainen puheenjohtaja tai varapuheenjohtaja.

Kaupungin ylimmässä virkamiesjohdossa kokoomuslaista arvomaailmaa edustaa kaupunginjohtaja Aleksi Randell.

Vaalipiirimme neljästä kokoomuslaisesta kansanedustajasta Saara-Sofia Sirén, Ilkka Kanerva ja Petteri Orpo ovat turkulaisia. Orpo toimii Sipilän hallituksen valtiovarainministerinä.

Kokoomus on myös vahva kansainvälinen vaikuttaja. Kokoomuksen neljä Euroopan parlamentin jäsentä kuuluvat EU-parlamentin suurimpaan ryhmään, Euroopan Kansanpuolueen ja Euroopan Demokraattien (EPP-ED) ryhmään.