Turun Kokoomus nimesi lisää kuntavaaliehdokkaita

Julkaistu 8 vuotta sitten · 21.9.2016 · Janina Myllynen

21.9.2016
Keskiviikkona pidetyssä kokouksessa nimettiin yhteensä 20 ehdokasta. Ehdolle lähtivät muun muassa valtiovarainministeri Petteri Orpo, sekä yrittäjä ja myyntimies Jethro Rostedt.

Kuten tähän astikin, Kokoomuksen ehdokaslista pysyy varsin monipuolisena. Juuri nimetyistä ehdokkaista nuorin on 18-vuotias, ja vanhin 65 vuotta täyttänyt. Listan ehdokkaista tasan puolet ovat naisia ja puolet miehiä.

Ehdokkaat edustavat laajaa joukkoa erilaisia ammattikuntia tehdastyöntekijästä valtiovarainministeriin. Ensimmäistä kertaa valtuustoon pyrkivä Tuomas Valtonen johtaa Turun yliopistossa Teknologian tutkimusyksikköä. Valtonen haluaa löytää kuntapolitiikasta uusia tapoja vaikuttaa haasteisiin, joiden parissa myös työskentelee:

”Työssäni etsin ratkaisuja maailman terveys- ja ympäristöhaasteisiin, sekä alueellisen kilpailukykymme kehittämiseen, millä turvataan Turun seudun elinvoima ja työpaikat tulevaisuudessa. Kampanjassani haluan korostaa sitä, että jokainen meistä voi omilla pienillä valinnoillaan vaikuttaa ympäristömme tilaan.”

Listalla on runsaasti ensimmäistä kertaa Kokoomuksen riveistä ehdolle pyrkiviä turkulaisia. Yksi heistä on psykologi Laura Palmunen, joka haluaa kampanjassaan keskittyä inhimillisen pääoman merkityksen korostamiseen yhteiskunnallisessa päätöksenteossa:

”Yhteiskunnan hyvinvointi riippuu yksilöiden hyvinvoinnista ja osaamisesta. Keskeisin ammatillinen osaamiseni liittyykin juuri ihmisten ja yksilöiden vahvuuksien tunnistamiseen ja hyödyntämiseen, jossa piilee suuri yhteiskunnallinen voimavara. Kokoomuksen kuntavaaliehdokkaana haluan tuoda oman ammattitaitoni ja kokemukseni osaksi yhteiskunnallista päätöksentekoa.”

Ehdokashankintaa jatketaan ensi vuoden alkuun asti. Turun Kokoomuksen ehdokaslistaa tullaan täydentämään kuntavaalien lähestyessä, ja yhteensä se asettaa vaaleihin sata ehdokasta. Puheenjohtaja Joonas Suomisen mukaan ehdokasasettelun yhteydessä on ollut havaittavissa selkeää positiivista kiinnostusta politiikkaa kohtaan. Suominen on iloinen, että mukana on paljon eri alojen ammattilaisia, jotka ovat ensi kertaa ehdolla.
Varsinainen kuntavaalipäivä on 9.4.2017. Ehdokkuudesta kiinnostuneita neuvotaan olemaan rohkeasti yhteydessä Varsinais-Suomen Kokoomuksen piiritoimistoon.

Turun Kokoomuksen uusimmat ehdokkaat kevään 2017 kuntavaaleihin:

Antinluoma Iina (toimittaja, s. 1958)
Elomaa Ari-Pekka (historian lehtori, s. 1965)
Euro Alvar (opiskelija, s. 1998)
Huyen-Laukkanen Linh Co (elektroniikan vaihetyöntekijä, s. 1964)
Jaakkola Pasi SIT. (kappalainen, TT, s. 1975)
Johansén Henrik (liikunnan opettaja, valmentaja, s. 1961)
Kallio Joonas (liiketoiminnan kehittämispäällikkö, VTM, s. 1983)
Knuutila Aarne (yrittäjä, DI., s. 1981)
Koskivaara Eija (koulutuspäällikkö, KTT, s. 1965)
Kärpijoki Sirpa (yleinen edunvalvoja, KM, s. 1960)
Lindell Pia (filosofian maisteri, s. 1967)